It’s week 3 at our School of POWHER!

This week in the School of POWHER our lead educators Concepción, Chonita and Josefa focused on teaching the students the importance of prenatal care. In the classes this week, the students were able to express how they feel they are advocates for women throughout their pregnancy as well as begin to learn some of the clinical skills in the prenatal care visit.

Esta semana en la Escuela de POWHER, nuestros educadoras líderes Concepción, Chonita y Josefa se enfocaron en enseñar a los estudiantes la importancia de la atención prenatal. En las clases de esta semana, los estudiantes pudieron expresar cómo se sienten que apoyan las mujeres emocionalmente durante sus embarazos. Tambien empezaron a aprender algunas de las habilidades clínicas en la visita de atención prenatal.

Screen Shot 2019-04-05 at 11.19.33 AM.png     Screen Shot 2019-04-05 at 11.20.18 AM.png

Students Catarina and Sebastiana begin to explore how to use a pregnancy wheel. Catarina emphasizes, “This makes it much easier to tell the woman her due date, and know that you are not miscalculating the date.”

Las estudiantes Catarina y Sebastiana comienzan a explorar cómo usar una rueda de embarazo. Catarina enfatiza: “Esto hace que sea mucho más fácil decirle a la mujer su fecha de parto, y saber que no está equivocandose cuando se calcula la fecha”.

Screen Shot 2019-04-05 at 11.21.08 AM.png

In one activity, the students acted out a scenario in which they have to explain to one of their patient’s families the importance of prenatal care. Some groups showcased a scenario where the husband was resistant to care and others, where the woman herself was uneasy about seeking care. The birth attendants explained what would happen at the visit and assured their patients they would walk them through the process.

En una actividad, los estudiantes representaron un escenario en el que tienen que explicar a una de las familias de sus pacientes la importancia de la atención prenatal. Algunos grupos mostraron una situación en la que el marido se resistía a la atención y otros, donde la mujer misma se sentía incómoda por la búsqueda de atención. Las parteras explicaron lo que sucedería en la visita y les aseguraron a sus pacientes que les guiarían en el proceso.

Screen Shot 2019-04-05 at 11.21.50 AM.png

Students Juana, Joselyn and Leysi intently listen as the educators explain how some of the barriers to convincing patients to get necessary vaccines and blood pressure checks.

Estudiantes Juana, Joselyn y Leysi escuchan atentamente mientras las educadoras explican algunas de como superar las barreras para convencer a las pacientes obtener las vacunas necesarias y los controles de presión arterial.

Screen Shot 2019-04-05 at 11.22.21 AM.png

Matea smiles as she listens to her one of her peers explain why she believes speaking to both husband and wife about the importance of family planning.

Matea sonríe mientras escucha a uno de sus compañeras explicando por qué cree que es necesario hablar ambos con el esposo y con  la esposa sobre la importancia de la planificación familiar.

Screen Shot 2019-04-05 at 11.22.49 AM.png

Josefa reviews the prenatal care documents that the students will be responsible for completing when they have prenatal care visits. Sebastiana exclaims, “This is wonderful to me, now we are really doing a complete prenatal care visit.

Josefa revisa los documentos de atención prenatal que las estudiantes serán responsables de completar cuando tengan visitas de atención prenatal. Sebastiana exclama: “Esto es maravilloso para mí, ahora estamos realizando una visita de atención prenatal completa”.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s